Pages

Kahwin.............
ada anak...........
pertemuan dan...........
perpisahan.......

itu semua boleh terjadi berkali-kali,
Tapi,
Alam persekolahan datang hanya sekali.
Tak kira walau hebat ke tak,itulah memori pahit manis yang akan kekal buat selama-lamanya

Followers

JOM SHOPPING=)

pendapat readers mengenai blog ini.....

like like like

Saturday, March 6, 2010

Jasa Seorang Ibu.....


Bila seronok,aku cari…..pasanganku
Bila sedih aku cari…..mak
Bila berjaya aku cari……pasanganku
Bila gagal aku ceritakan pada…..mak
Bila bahagia aku peluk erat…..pasanganku
Bila berduka aku peluk erat………. emakku
Bila nak bercuti aku bawa……. Pasanganku
Bila sibuk aku hantar anak ke rumah …..mak
Bila sambut valentine aku bagi hadiah pada…pasanganku
Bila sambut hari ibu..aku Cuma dapat ucapkan”selamat hari ibu”
Selalu aku ….ingat pasanganku
Selalu …mak ingat kat aku
Bila-bila aku akan telefon pasanganku
Entah bila…aku nak telefon mak
Selalu aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila aku nak belikan hadiah untuk mak
RENUNGKAN:
“kalau kau sudah habis belajar dan bekarja…bolehkah kau kirimwang kat emak?mak bukan minta banyak….RM50 sebulan pun cukuplah”

Berderai air mata jika kita mendengarnya…..

Tapi kalau mak sudah tiada….
Makkkk….rindu mak….rindu sangat….

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya…
Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…
Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya…
Berapa ramai yang sanggup …membersihkan najis ibunya..
Berapa ramai yang sangup ….membuangkan ulat dan membersihkan kudis ibunya…
Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya…

Jika kamu sayangkan ibumu…FORWARD KANLAH EMAIL NI KEPADA SAHABAT-SAHABAT ANDA……

No comments:

Post a Comment

jom komen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...