Kahwin.............
ada anak...........
pertemuan dan...........
perpisahan.......

itu semua boleh terjadi berkali-kali,
Tapi,
Alam persekolahan datang hanya sekali.
Tak kira walau hebat ke tak,itulah memori pahit manis yang akan kekal buat selama-lamanya

Followers

JOM SHOPPING=)

pendapat readers mengenai blog ini.....

like like like

Wednesday, October 26, 2011

~~~~Nama-Nama Syaitan~~~~

Assalamualaikum to all readers..
pada kali ini jom kita kenali anak-anak iblis laknatullah ini..kerana setiap anak-anak iblis ni semuanya ada tugas yang mana untuk menyesatkan manusia..
insyaallah..dengan ini kita dapat mengelakkan diri kita dari terperangkap dengan mereka yang dilaknat Allah ini..


1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat.Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.

3. A'awan
Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.

4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).

5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.

6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.

7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.


Yang baik itu datang daripada Allah manakala yang buruk itui datang dari dalam diri ini yang serba kekurangan ini dan juga selaku hambaNya yang kerdil ini....
yang baik kita jadikan tauladan dan ikutan manakala yang buruk itu kita jadikan sempadan dalam kehidupan ini..
selamat beramal..
wassalamualaikum..
(^_^)V
















sesungguhnya Rasulullah pernah bersabda:aku telah 

tinggalkan kamu dua perkara yang mana selagi mana kamu 

berpegang teguh dengannya maka kamu tidak akan sesat 

selama-lamanya iaitu..kitab Allah (al-Quran) dan sunnah 

Rasulullah..
oleh itu para pembaca sekalian..berpegang teguh lah kalian 

semua dengan al-Quran dan asssunah..insyaallah korang 

tidak akan sesat dalam tipu daya syaitan dan konco-

konconya...

Friday, October 21, 2011

Tiga Jenis Jodoh:-)

Assalamualaikum to all readers....

(^_^)V

Jodoh ada tiga jenis jodoh :-

 


♥ Jodoh dari Syaitan…berkenalan, berpegangan tangan, buat

maksiat, mengandung lalu bernikah.


♥ Jodoh dari Jin…berkenalan, bertepuk sebelah tangan, lalu

dibomoh dan disihirkan sebelah pihak sampai tunduk

mengikut kemahuan lalu bernikah.

♥ Jodoh dari Allah…cinta berputik, masuk meminang dan


langsung bernikah, itulah SYURGA CINTA.

:: I ♥ الله :











Saturday, October 1, 2011

Kisah Iktibar:★ ANDAI AKU DIMAKAMKAN HARI INI ★

Assalamualaikum to all reader..
pada hari ini aku hendak share dengan korang mengena satu kisah yang aku copy dari satu Page di Facebook
tengok tajuk pun mesti korang  dah dapat agak sedikit pasal  kisah ini..
bagi yang dah tah kita baca lagi untuk ingatan kita sekali lagi  dan bagi yang belum baca harap dapat manfaat walaupun sedikit untuk diri kita bersama..
tanpa melenghkan masa..
jom kita bca kisah ini dan kita ambil iktibar dan pengajaran daripada kisah tersebut...
selamat membaca
(^_^)V
*sedikit pesanan..amek feeling cikit tw..ibarat diri kita sendiri dalam kisah ini..
............................................................................................................

★ ANDAI AKU DIMAKAMKAN HARI INI (Suatu Renungan) ★


 

Di tempat gelap yg tak pernah terbayang... Sendiri...

Menunggu pertanyaan malaikat.

Belahan hati, belahan jiwa pun pergi.


Apa lagi sekedar kawan dekat atau orang lain. Aku

bukan siapa2 lagi bagi mereka.

Sanak keluarga menangis, sangat pedih...


Aku pun demikian, tak kalah sedih.

Tetapi aku tetap sendiri, disini, menunggu perhitungan.

Menyesal sudah tak mungkin.


Tobat tak lagi dianggap & maaf pun tak bakal didengar.

 Aku benar2 harus sendiri...

Ya ALLAH...


 jika Engkau beri aku 1 lagi kesempatan, jika Engkau pinjamkan lagi beberapa

hari milik-MU... untuk perbaiki diriku... untuk bertobat kepada-MU

Aku ingin memohon maaf pada mereka,


 yg selama ini telah merasakan zalimku, yg selama

ini sengsara karena aku, tersakiti karena aku.

Aku akan kembalikan jika ada harta kotor ini yg telah kukumpulkan,


 yg bahkan kumakan...

Astaghfirullaah...

Ya ALLAH... Beri lagi aku beberapa hari milik-Mu...

Untuk berbakti kepada ayah & ibu tercinta...

Teringat kata2 kasar & keras yg menyakitkn hati mereka.


Maafkan aku ayah & ibu...

Mengapa tak kusadari betapa besar kasih sayangmu...

Beri juga aku waktu ya ALLAH... untuk berkumpul dgn keluargaku,


menyenangkan saudara2ku...

Untuk sungguh2 beramal soleh.

Aku sungguh ingin bersujud dihadapan-Mu lebih lama lagi...


Begitu menyesal diri ini...

Kesenangan yg pernah kuraih dulu... tak ada artinya sama sekali

Mengapa kusia ² kan saja waktu hidup yg hanya sekali itu?

Andai aku bisa putar ulang waktu itu...

Tp aku dimakamkan hari ini & semua menjadi tak termaafkan &


semua menjadi terlambat &

aku harus sendiri.....

Untuk waktu yg tak terbayangkan sampai yaumul hisab


& dikumpulkan di Padang Masyar...

Ya RABB...


sampaikan salamku untuk keluargaku dan sahabatku...

Yang selalu mengingatkan aku akan hari terakhirku di dunia...

Sesungguhnya merekalah keluarga dan sahabat terbaik-ku...


Keluarga dan Sahabat yg

selalu mengingatkan ku untuk tetap berada di jalan-MU.

Semoga korang dapat iktibar dari kisah ini...

yang baik itu datang daripada Allah

manakala yang serba kekurangan itu datang daripada diri yang lemah ini

yang baik kita jadikan tauladan manakala yang buruk itu kita jadikan sempadan..

selamat beramal

b(^_^)d

 

*gambar hiasan

Kenderaan terakhir Bani Adam di dunia ini..


*gambar hiasan

tempat istirehat dan prsedian kita sebelum berangkat ke masyar kelak..


MUKJIZAT AL QURAN: KHASIAT SURAH AL - KAUTHSAR

Assalamualaikum to all readers..

pada kali ini aku hendak share dengan korang mengenai surah al khauthar dalam edisi

Mukjizat-Mukjizat al Quran..

harap kita semua dapat manfaat dalam pos kali ini..

selamat membaca


(^_^)V

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan


bermaksud sungai di syurga.Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah



dan cantik.Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu



dan lebih wangi daripada kasturi.

 
Sebab-Sebab nuzul Surah ini ialah..



Diriwayatkan bahawa orang-orang Quraisy yang bodoh adalah penentang Nabi s.a.w. dan dakwah yang dibawanya, dengan melakukan kejahatan, tipu daya, penghinaan dan ejekan untuk mempengaruhi orang ramai supaya jangan lagi menghiraukan lagi seruan kebenaran yang dibawa Baginda dari Allah seperti Asb ibn Wail, Uqbah bin Abi Mu’ith, Abu Lahb, Abu Jahl dan lain-lain. Mereka sering mengatakan: “Celaka, putus” kepada Nabi. Mereka menunjukkan kata-kata itu kepada orang-orang yang telah kematian anak lelaki mereka. Seorang dari mereka berkata: “Biarkanlah dia, dia akan mati juga tanpa kami seksa, sedangkan urusannya akan berakhir juga.” Hinaan ini dilakukan agar dengan harapan agar hati Baginda bergetar dan menderita.

Lalu surah ini diturunkan untuk menghapuskan rasa dukacita Nabi agar tidak bersedih dan hendaklah bergembira serta menetapkan hakikat kebajikan yang terus menerus yang sudah ditentukan oleh Allah baginya, atau hakikat putusnya rahmat Allah dan kecelakaan yang telah ditentukan bagi musuh-musuh Baginda. 
 2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya'allah hilang


dahaga.


3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak,sapukan air mawar yang sudah



dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.


4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x,mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi


ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.


5)Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.


6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan


solat.


7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x,Allah s.w.t. akan


memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.




*Sesunggunhnya segala yang berlaku tu adalah dengan izin Allah dan kita sebagai

hambanya hanya sekadar berusaha...
Yang baik datang daripada Allah mankala yang buruk itu datang daripada diri ini selaku

 hambaNya yang lemah..

yag buruk kita jadikan sempadan

manakala yang baik kita jadikan tauladan

selamat beramal

b(^_^)d










 
 

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

 
1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa,mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.




 

jom komen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...