Pages

Kahwin.............
ada anak...........
pertemuan dan...........
perpisahan.......

itu semua boleh terjadi berkali-kali,
Tapi,
Alam persekolahan datang hanya sekali.
Tak kira walau hebat ke tak,itulah memori pahit manis yang akan kekal buat selama-lamanya

Followers

JOM SHOPPING=)

pendapat readers mengenai blog ini.....

like like like

Friday, December 31, 2010

catatan memori budak sultan muhammad part 3(the last chapter)

Alhamdulillah...ni adalah the last chapter yang aku akan kongsikan sepanjang aku study d sekolah menengah...
hmmmm......
masa aku da lepas exam pmr..pihak kaunseling school aku pun buat program untuk mengisi masa lapang
budak2 pmr...diorang pelan macam-macam program dan pertandingan..hmm..
salah satu pertandingan yang memang menarik perhatian aku adalah pertandingan reka cipta tapi satu aje yang aku memang x suka ialah pertandingan ni mesti dilakukan dengn kerjasama kumpulan dan pada masa yang sama...aku ni memang x beberapa gemarkan aktiviti yang memerlukan kerjasama kumpulan sebab aq rasa 'tersisih'
ha3...
hmm...
pada tahun tersebut tema rekacipta ialah kenderaan air so,group aku pun create la 'motor bot'
ha3..
tapi akhirnya aku menang..alhamdulillah..
apabila aku sambung balik masa aku study kat sana di tingkatan empat,aku akhirnya ambik aliran sains tapi sains kelas kedua la...sebab tu la kelas aku dipanggil tingkatan 4 sains 2...hmm..
pada tahun tu ramai member2 aku yang pindah ke skul lain,sedih tu memangla sedih tapi apa boleh buat...diorang pun ada cita2 diorang sendiri....
aku pun ada dengar budak2 yang pindah tu smue da berjaya..
ada jadi president school a.k.a. ketua umum,ada jadi wakil sekolah dn macam2 lagilah...
hmm...kadang-kadang aku ada jugak terfikir member2 aku yang pindah keluar daripada sekolah diorang ibarat macam menjadi rama2 yang baru keluar dari kepompongnye..
hahahahaha...
korang fikirla sendiri sama ada perumpamaan tu sesuai ke tidak..
lagi satu perangai member3 classmate aku ni suka wat perkara yang mmg wat org angin kalau kena ke atas batang hidung sendiri..
diorang ni suka sangat buat aktiviti me'lauk'kan pelajar...
hahahaha..
bagi aku dengan classsmate2 aku yg lain memang la syok kalau tengok orang lain kena tapi kalau kena kat diri sendiri..
korang fikirlah sendiri...
tapi tu la aku rasa yang merapatkan hubungan silaturrahim dlam kelas kita orang...he3...
pada tahun tu aku rasa tahun yang paling baik la buat aku sebab aku dapat pengang jawatan yang boleh tahan la dalam aktiviti kokurikulum kecuali bahagian sukan dan permainan..
kat sekolah aku masuk kelab catur.. hmm..aku masuk kelab tu xde stu pun pencapaian yang aku dapat dalam kelab tu..tu lah yang buat aku bosan tu..
hmmm...pada tahun tu jugak aku dapat g camping sebanyak dua kali...
he3..
kira aku dapat juga akhirnya merasai pengalaman tidur dalam hutan..bila pergi camping,banyak memberi aku banyuak pangalaman untuk aku berdikari..
kat sana aku dapat memasak sendiri dan aku juga dapat mencuba aktiviti 'flying fox'.
hmm...
sekarang ni aku kat dalam tingkatn 5..
dan tahun ni juga aku akan menempuh peperiksaan dan alhamdulillah aku pun baru habis peperiksaan SPM...hmm...
susah juga aku nk jawab exam tu..hmm..tapi bil akui analisis balikkan percubaan spm dengan 'real ; spm..
aku rasa real punye lagi senang daripada percubaan..
hmm..
pada tahun ni juga aku di'graduasi'kan dalam majlis graduasi..hmm..
best jugak bila aku dpat pakai baju macam orang ambik ijazah ..
ambil pun sijila kat depan orang ramai macam orang kat universiti tu ambik konvokesyen..hmm..
program ni pun kira sebagai satu program tradisi sekolah untuk budak2 tingkatan lima
dan pencapaian nsijil untuk program tu pun berdasarkan kepada result percubaan spm..
kalau ok result memang bangga tapi kalu result k o hmmm...sendiri fikirlah..
sekarang ni aku dah pun habis exam SPM dan aku pulak dapat surat kena pergi plkn...
hmm...
bagi aku nk pergi pun ada , tak nak pergi pun ada...
aku nak pergi sebab nanti aku dapat pengalaman pegang senjata m16 kat sana,dapat kawan baru,pengalaman baru dan sebagainya....
aku tak nak pergi sebab aku plan macam nak kerja lepas spm...
dapat masyuk poket aku hahahaha....
hmm....
sampai sini ajelah aku dapat coretkan sikit pasal kehidupan aku kat sekolah menengah berasrama...
nanti aku balik plkn nnt aku akan tuliskan sepanjang pengalaman aku kat sana
segala yang baik daripada allah segala yang buruk daripada diri aku yang lemah ,yang tidak pernah terlepas dari melakukan kesilapan sebagai seorang hamba allah yang bernama manusia...
selamat menyambut tahun baru masihi 2011(^_^)V








1 comment:

jom komen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...