Pages

Kahwin.............
ada anak...........
pertemuan dan...........
perpisahan.......

itu semua boleh terjadi berkali-kali,
Tapi,
Alam persekolahan datang hanya sekali.
Tak kira walau hebat ke tak,itulah memori pahit manis yang akan kekal buat selama-lamanya

Followers

JOM SHOPPING=)

pendapat readers mengenai blog ini.....

like like like

Sunday, June 5, 2011

Antara dua pilihan...

Assalamualaikum to all readers...

aku sekarang ni dalam dilema *peh ayat x leh blah r..hahahaha
tapi tu lah hakikatnye...aku tak taw nk pilih pilihan yang betul...hmm...mungkin korang akan tertanya2? apa la yang dia merapu ni..sebenatnya aku ni tak taw r sama ada nk pilih pergi matrikulasi ke atau tingkatan enam....puas aku fikir...macam yang kita sedia maklum...individu yang pilih matrikulasi ni dapat menamatkan pengajian selama satu tahun dan aku rasa tu memang cepat dan pantas untuk sambung ijazah...
manakala pulak...
tingkatan enam ni dy ambil masa selama satu tahun setengah..dan wow tu maybe perlu kan kesabaran yang tinggi untuk menamatkannye..tapi...
kalau masuk matrikulasi aku perlu berusaha sepenuh mati n x boleh lalai seperti tidur dalam kelas dan lain2 yang aku rasa korang yang baca ni selalu buat perkara2 yang dapat menghilangkan tumpuan korang dalam kelas sewaktu cikgu mengajar..he3..
masuk matriks perlu struggle n x boleh bermain2 macam kat sekolah..kalau pointer redah boleh kena buang.
aku tanya dekat kawan aku pointer yang minimum apa dy....dan apa pointer yang paling membahayakan ...member aku cakap pointer yang paling rendah yang boleh buat seseorang tu terkandas ialah 1.5 manakala pointer 2.0 boleh bawak berbincang lagi..hmm tu la yang aku risau tu....

tingkatan enam pulak...masa pengajian setahun setengah...
ada masa untuk belajar...
leh wat perbincangan dengan member2 kelas...
nk cakap rilex sangat tu xde r..
tapi kalau masuk tingkatan enam means kena jd macam budak sekolah menengah balik r...
tak bleh bawak nset...
hahahaha mcm tu lak....nset yang aku pk lak..


kalau aku masuk matriks...aku akan jadi macam pelajar kolej...pakai baju kemeja...
dan lain2 yang berkenaan la..tapi...
kalau aku masuk tingkatan enam....aku akan pakai baju sekolah...dan akan ikut macam peraturan sekolah...fuyoo...dasyat giler la...hahahaha hmm...aku pun x tw la nk buat macam mana ....kena pikir dengan mendalam...
hmm...
bila aku fikirkan keadaan diri aku ni tiba-tiba teringat kan poem the road not taken...ntah apa2 ntah aku pun x beberapa ingat tajuk dia la tapi tu la yang aku rasa...poem tu mengenai seorang pengembara yang mengembara dan menemui dua persimpangan jalan..pengembara tu perlu bijak kalau nk buat pilihan untuk lalu jalan yang betul kerana dia tak tahu apa yang menanti di penghujung jalan tu.....hmm...
sekarang ni aku da buntu la..
so aku nk mintak la bagi pandangan korang yang baca blog ni jalan mana aku harus pilih...jalan ke tingkatan enam atau jalan ke matrikulasi ......korang bagi la pendapat korang yang terbaikk...

peh jalan mana aku nk pilih ni..problem betul r...

No comments:

Post a Comment

jom komen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...