Pages

Kahwin.............
ada anak...........
pertemuan dan...........
perpisahan.......

itu semua boleh terjadi berkali-kali,
Tapi,
Alam persekolahan datang hanya sekali.
Tak kira walau hebat ke tak,itulah memori pahit manis yang akan kekal buat selama-lamanya

Followers

JOM SHOPPING=)

pendapat readers mengenai blog ini.....

like like like

Saturday, June 25, 2011

Temasya Sukan Sekolah ku Pada Tahun 2011

Assalamualaikum to all readers..
pada post kali ini aq nk share pasal event temasya sukan di sekolah aku yang diadakan pada hari kahmis lalu..
Aku percaya setiap orang mesti ada pengalaman sendiri kan bila menyambut temasya sukan di sekolah masing-masing...
Ada yang jadi peserta dan ada juga yang tak kurangnye menjadi pasukan sorak or  cheer leader*tol ke aq eja..?hahaha..
begitu juga dengan aku..cuma pada tahun ini aku jadi pegawai aje..ha3 sebab pada tahun ini aku merupakan pelajar tingkatan enam atau dengan nama lain merupakan pelajar pra Universiti so cikgu-cikgu bagi tugas pegawai untuk membantu guru menguruskan acara pada hari itu....tapi tu pun aku lari dari buat tugas tu...*malas siot aku*kalau boleh jangan diamalkan langsung sebab kita harus lah sentiasa amanah terhadap tugas yg diberikan kepada kita harap korang jgn ikut perangai aku ni*..ha3...tapi..aku lari pun sebab sibuk nk snap gmbar time event pada hari tu..he3..
Pada tahun ini  aku tercampak kt rumah biru..hmm sedih siot  tapi xpe r..sekurang-kurangnye dpt tukar angin lak n nasib baik rumah aku x berada dalam tempat yang terakhir...kalau tidak koyak beb.
he3..pada tahun ini budak2 sekolah aku pakat ramai2 nk pulaukan rumah merah *pemulauan ini kalau leh jangan di adakan sangat sebab berdosa n menjatuhkan maruah seseorang tapi boleh dilakukan kepada orang2 yang zalim serta orang yang membuat maksiat.. harap korang faham*..he3...macam siot aje..tapi adat r..untuk  suka-suka  dan sebagai untuk memeriahkan acara pada hari tersebut..he3..aku pada mulanye cuak jugak nk tayangkan nset aku nk snap gambar tu tapi aku pakai redah aje sebab aku x ada kamera so terpaksaa bergantung pada kemera nset..he3..terima kasih kepada nset aku.. r..he3..
acara dimulakan dengan nyanyian lagu negaraku n perbarisan lintasan hormat oleh wakil-wakil rumah sukan serta badan-badan uniform..
tapi satu aje yang aku kagum cikit kat persauan pbsm kerana mereka berjaya mendapatkan tempat ke lima 
KERANA..
mereka cuma dilatih oleh pelajar2 tingkatan tiga aje n budak2 tingkatan 1 aje yg masuk perbarisan....caya lah PBSM..
kalau ikut adat diorang akan di latih oleh pelajar tinkatan lima atau empat tapi pada tahun ini budak tingkatan tiga yang melatih diorang..
lagi satu kalau ikut adat r mesti budak2 tingkatan 1 n 2 yang masuk kawad perbarisan tapi pada tahun ini pelajar tingkatan 1 aje yg masuk..he3..
PBSM  TERBAIKK!!!
acara yang akhir sekali adalah acara tarik tali 
pehhh!!
memang gempak sikit r tahun ini sebab sengit sikit persaingan antara rumah sukan terutama sekali perlawanan  antara rumah kuning  dan hijau..
tapi keputusan kemenangan di pihak rumah hijau
ada kes sabotaj ckit apabila cikgu ter perasan seorang ahli rumah merah membantu peserta rumah hijau ketika pertandingan dijalankan*kes sabotaj ni kalau boleh harap korang jauhkan dan jangan diamalkan langsung  sebab boleh memudharatkan dan mendatangkan masalah kepada seseorang kecuali korang lakukan  kepada orang2 zalim agar mereka tidak dapat meneruskan kezaliman mereka lagi* ...kesimpulannye..rumah hijau sepatutnye relax r x yh r nk gelabah sebab diorang tetap menang jugak he3..
ok3..

hmm..rumah yang berjaya menjadi johan pada tahun ini ialah rumah kuning 
diikuti pula rumah hijau yang berada di tangga naib johan
rumah biru pulak(rumah aku )berada pada tempat ketiga..
n akhir sekali ialah rumah merah yang berada pada tempat yang terakhir..(harap tabah ea rumah merah,tahun depan masih ada he3....)

aku rasa ini ajelah yang aku dapat share dengan korang
.nnt ada event yg best aku share dengan korang pembaca sekalian..


member2 aku,,,he3...steady r bro


ahli pasukan rumah kuning 


Para pelajar sedang menunggu pengumuman keputusan sape yang menang pada tahun ini..




Acara yang paling warga sekolah nanti-nantikan..acara tarik tali..*guru-guru pun sibuk beri semangat kat pasukan rumah masing2


gambar aku posing..he3..saje2 je.he3..


gambar aku..he3..penat guys


Para peserta rumah merah sedang membuat persiapan sebelum acara perbarisan


panji-panji rumah merah

 caya r PBSM...budak2 setahun jagung aje yg masuk tapi berjaya dpt tempt kelima..

No comments:

Post a Comment

jom komen:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...